Sivut

sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Kisaraporttia

Eilen startattiin Jippiksen kanssa sitten tammikuun agikisaradoilla, tällä kertaa Liedossa ATT:n upeassa hallissa. Ilmeisesti tää tauko on tehny meille vaan hyvää. :) Tauon lisäksi ilmeisesti myös Alatalon Vapun mentaalivalmennuksien kaksi ensimmäistä tapaamista ovat tuottaneet jotain tulosta. :) Mä sain torstain valmennuksesta juuri läksyksi tehdä listan meidän osaamista asioista sekä ajatusmaailman muutoksesta kisoihin valmistautumiseen liittyen; kisojen tulee olla treenitilanteita, ratoja tulee ajatella lyhyempinä pätkiä, ei niinkään kokonaisena ratana ja suoritettu rata tulee sulkea jollain keinolla pois mielestä ja keskittyä seuraavaan.

Mulle kaikkein tehokkain valmistutuminen taisi tulla ylipäänsä tosta valmennuksesta samoin kun positiivisten asioiden miettimisestä siltä kannalta, et mitä kaikkea me osataan. Näiden lisäksi onnistuin oikeesti miettimään kisaratoja oikeesti treeninä, ilman odotuksia tuloksista! Ratojen pätkittäminen sujui sikäli, että totesin radan kiperimmät kohdat ja koitin keskittyä niihin. Ehkä paras juttu oli mulle kisapaikalla sitten se edellisen radan suorituksen sulkeminen pois mielestä niin, että radan suorituksen ja pienen kävelyn jälkeen kävin autolla piirtämässä radan treenivihkoon ja laitoin vihkon reppuun. :) Näin mä sain edellisen radan konkreettisesti pois mielestä ja pystyin valmistautumaan seuraavaan.

Jo näiden onnistuneiden valmistautumisien lisäksi totesin jo aiemmin epäilemäni mulle sopivan jutun; tarvii hommata sopivaa musaa soittimeen ja laittaa napit korville. :) Vieraassa paikassa, ilman tuttuja pystyi kohtuullisen hyvin olemaan täysin omissa ajatuksissa kuuntelematta muiden höpinöitä radoista tms. Mä luulen, että mulle sopii oikeesti toi täysin omassa maailmassa olo ennen suoritusta. Niinhän mä esim töissäkin pystyn keskittymään parhaiten...

Mutta joo, itse ratoihin. Kisat aloitettiin c-radalta, jossa tuomarina oli b-radan tavoin Eija Berglund. A-radalle tuomariksi saapui Johanna Wüthrich.


Kutsuin jokaisella radalla Jipsin pienestä liikkeestä mukaani, mikä ilmeisesti ainakin kannatti. Joskaan radoilla ei ollu mitään mahottomia alkusuoriakaan. Hypylle 3 menin tekemään takaakierto-persjätön, missä olin auttamatta myöhässä ja näin siitä tulikin takaakierto-takaaleikkaus puomille. Puomilta Jips ainakin varasti jo liikkeestä ja ohjasin oikealla kädellä putkeen, vaikka oli tarkoitus tehdä persjättö. Medi-koirat meni aiemmin saman radan ja tosi moni ohjasi oikealla kädellä pussista putkeen. Ite olisin halunnu tehdä persjätön tähänkin, mutta olin pahasti jäljessä (pussi oli ihan super-nopea) ja näin ollen blokkasin putken ja siitä eka kielto. Tässäkin radalla Jips suoritti sairaan hienot kepit. Maltoin olla rynnimättä ite kepeille vaan odotin putken suulla ja annoin otuksen ite hakea aloituksen. :) Sitten vaan varmistelin liikaa keppejä ja olin jatkosta myöhässä, jonka takia sitte myöhästyin hypyn 17 takaakierrosta ja Jips hyppäsi sen suoraan. Hemmetti! ;)


B-radalla oli tarkoitus keskittyä hyppyyn nro 2 ja keppeihin. Kakkosella ponnistuspaikan näyttö (juuri kuten valkussa viikko sitten ;) ja heti oma liike hypylle 3 ja kepeille lähetys kaukaa. :) Lähetin kepeille kyllä kauempaa, mutta huomasin pyörähtäni liikaa putken suuntaan ja jouduin aavistuksen varmistamaan ekaan väliin päin. Hienot kepit jälleen! :) Renkaan jälkeen olin taas auttamatta myöhässä, mun oli tarkoitus valssata mutta teinkin jonkun puolivalssin(?) tms. A:n jälkeen jostain syystä varmistin putkea viemällä ihan liian lähelle ja näin ollen olin pussiin lähetyksessä myöhässä. Näin ollen Jips hyppäsi hypyn 12 väärään suuntaan. Sitten vielä puomin jälkeen jäin ohjaamaan putkea ulkopuolelta, josta johtuen olin auttamatta myöhässä ja hyvä ettei törmätty Jipsin kanssa putken jälkeen. Arg!



Päivän viimeisenä oli a-rata ja tässä tuntui rataantutustumisessa olevan jo hitusen mahdottomia kohtia. ;) Hypylle 2 menin tekemään pakkovalssin ja kepeille lähetin TOSI kaukaa. Kepeillä uskalsin ottaa etumatkaa oikeesti tosi hyvin :D (jess!!) hypylle 5 menin vaan pyörittämään ja siinä käytännössä lähetin koiran vaan eteenpäin. Hypylle 8 takaakierto-niisto. Sitte koitti meidän radan huipennus!! ;) Olin jo hypyn 10 kohdalla, kun Jips tuli putkesta, pieni ohjaus kädellä ja sitte tein jo persjättöä. Jessjessjess!! Tää oli just niinkun viikko sitte valkusta! ;) Super-kiitokset Marialle! Puomilta täyttä luukutusta putkeen. Pituudella 17 taas samanmoinen kämmi, kun hypyllä 5, vaikka olis vaan pitäny näyttää ponnistuspaikka huolellisemmin ja kääntyä aiemmin jo kohti hyppyä 18.

Mutta en voi muuta todeta, kuin että huikeat KOLME rataa!! Mä olin noihin hylsyihin jo tosi tyytyväinen, kun ne oikeesti tuntui hyvältä. :D Ylipäänsä ei tullu yhdelläkään radalla semmosia möhmellys-kohtia, et ois pasmat seonnu tms vaan me tehtiin oikeesti AKSAA! :D ihan huikea fiilis!


Ainiin ja sokerina pohjalla.... Tällä a-radalla oltiin tosiaan toisia (kolmanneksi nopein aika) ja ansaittiin meidän ensimmäinen agi-SERT !!!!!!!!!!!!!!!! :D  Aika huikeaa!!!



Eipä tarvi toista kertaa murehtia, voidaanko lähteä kisoihin. ;) Mennään jatkossakin samallalailla treenailemaan ja hakemaan kokemuksia. Empä mä sitä ohjausrohkeutta saa muuta, kun tekemisen kautta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti