Sivut

torstai 23. tammikuuta 2014

Treeniä Kaarinassa

Käytiin eilen Hannan ja Tanjan kanssa tuplayksärillä Timo Liuhdolla ja ai että kun olikin hyvä treeni, taas. :) Todellakin kannatti ajella, jälleen kerran ja huippukiva oli olla reissussa porukalla! Jostain syystä mun oma vire ei ollu treenin alussa paras mahdollinen ja mun rataantutustuminen meinas mennä vähän niin ja näin. Radalla ei ollut numeroita ja olin olevinaan ihan hukassa koko ajan. :( Tätä pohdittiinkin hitusen kotimatkalla, et kuinka sen oman vireen sais vielä täysillä kuntoon aina tarvittaessa... Koirien kanssa tehdessä onneks muistin kuitenkin radan hyvin ja alkuvaikeuksien jälkeen treeni rupes pelittämään oikein kivasti. :)

Erityisesti Masin kanssa saatiin aikamoista keppitehotreeniä ja kaikenkaikkiaan treenissä Masi yllätti mut todellakin positiivisesti moninkertaisesti! Superpätevä pikkupiski! "Sydän" Menin tarkoituksella Masin kanssa ensin, jotta saan sitte fiilistellä Jipsin kanssa viimesenä ;) Tällä kertaa kuitenkin kumpaisenkin treenistä jäi huikean hyvä fiilis. Masi pujotteli kepit melkein miten vaan ja mistä vaan... ;) Otin todella huikean sivuetäisyyden ja silti Masilla oli huikea fokus kepeissä.. Timo oikein erikseen kehuikin Masin draivia kepeillä.. :) Keppien aloituksissa pitää muistaa ehdottomasti rauhoittaa ne pari ekaa väliä, jotta koirat saa rauhan aloittaa pujoittelun. Ekassa radankohdassa kepeille tehtiin leikkaus ja jäätiin konkreettisesti keppien alkupäähän. Lisäksi kepit päättyi aikalailla seinää päin. Masilla oli kaikesta huolimatta ihan käsittämätön draivi tässä! Keppien jälkeen hypylle valssi+persjättö (oliko tää sitten flippi?), josta A:lle. Valssi oli tarpeellinen, kun A:n alla oli putki aikalailla tyrkyllä. Olin satavarma molempien kanssa löytäväni otukset putkesta, mutta ei sentään... :D uskomatonta, otukset ei varmaan edes huomannu koko putkea. A:n jälkeen seuraavalle hypylle pakkovalssi, jossa mun tarvii jatkossa miettiä oma etäisyys siivekkeestä. Mä oon turhankin lähellä siivekettä... Varpaat osoittaa ponnistuspaikkaa kohti, ei muualle! Tästä piti lähettää otus putkeen sivuirroituksella ja tähänhän mulla meinas kosahtaa kumpaisenkin kanssa.. ;) ja miten selkeä virhe mulla ohjauksessa, jos mä en sillä lähettävällä ohjausaskeleella ohjaa koiraa sinne putkeen vaan koitan pinkoa vaan suoraan putken ohi, niin eihän koiran kuulu sinne edes mennä. ;) Käsittämätöntä, miten vaikeaa se voi olla! Tässä oikeesti huomas sen, kun Jips on ollu niin kiltti(?) et kun käskytän vaan putkeen, riippumatta, mihin mun jalkaterät tai paremminkin ohjaus osoittaa, niin se on kiltisti menny. Noh, ei menny Masi eikä kyllä Jipsikään! :D Mun tarvii oikeesti keskittyä jatkossa huolellisemmin, mihin ne mun jalkaterät ja sitä myötä oma rintamasuunta ja liike osoittaa ja ohjaa. Huolellisuutta! Sitten, kun lopulta sain sen oman ohjauksen osoittamaan sinne haluttuun suuntaan, niin kappas kun otukset haki sinne putkeen.. On se vaan niin loogista! Seuraavaksi muutaman esteen takanaleikkaukset ja kepeille lähetys aavistuksen kauempaa. Tässä taas, selkeämpi ja voimakkaampi lähetys sinne kepeille, eikä vaan juosta käsi suorana ja huudeta niitä keppejä! :D hahaa.. mä oon varmaan niin koominen näky aksatessa! :D Tässä kepeillä sain otettua oikeesti reilun sivuetäisyyden, mutta kumpaisellakaan ei ollut minkäänlaista vaikutta pujotella loppuun asti! Jess! Mitä mä oon tossakin pelännyt?! Treeneissähän just PITÄÄ testata ja haastaa itseä ja koiraa. Mistä sitä muuten tietää, mitä pitää treenata lisää. Jatkettiin vielä hitusen eteenpäin parin valssin ja saksalaisen parissa.

Meille jäi vielä loppurata kotitreeniksi, mutta tuli tosta alkupätkästäkin aika kohtuullisesti taas läksyjä.. ;) Tää oli varmaan eka kerta ikinä Masin kanssa, kun jouduin yllättymään todella positiivisesti tosta otuksesta! Ihan käsittämätön fiilis, sehän kuitenkin osaa vaikka mitä.. Huimaa! Ja enemmän kun hyvä asia, jos Jipsinkin alkaa vähän vaatimaan multa huolellisempaa ohjausta.. ;) Tai vaatimaan ja vaatimaan, entistä mutkattomampaa ja sujuvampaa meidän aksasta todennäköisesti tulee ajan myötä, kun opin ehkä joskus sen kuuluisan "viimeisen askeleen".. :D ja vähän muutakin!

Ihan huikeeta saada näin mahtavaa koulutusta! :D vitsit, että mä oon onnellinen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti