Sivut

torstai 2. tammikuuta 2014

Jips + aksa = IIIIISO sydän !!!!

Hanna vuokrasi mun kanssa eilen tunnin puoliksi SDP:ltä, niin mä pääsin ja uskaltauduin taas kokeilemaan aksaa Jipsinkin kanssa. Ja voi ah, ihanaa! Jips vaan on niin <3 Harmittaa, kun en antanut Hannan kuvata meitä, olispa varmaan ihan hyödyllistä nähdä itekin ero, mikä mulla on ohjaamisten kanssa Jipsin ja Masin välillä. Mä kuulema ohjaan Jipsiä ihan erilailla kun Masia, ikäänkuin luottaen koiraan.. :) Mun vaan tarvii löytää Masin kanssakin se sama varmuus jostain.

Kentällä oli valmiina jopa numeroituna 25 esteen rata, jota me sitten tehtiin. Ei mikään erityisen hankala, aikamoista juoksua, mutta pääsimpähän kokeilemaan samantien Jipsin kanssa puomin ja A:n. Ja voi juku, mitkä kontaktit Jips teki! :D Kokeilin ihan piruuttani ekalla A:lla Jipsin kanssa niin, että en kattonu koiraa laisinkaan kontaktilla ja käskytin KERRAN. :) Himskatti! Suorastaan huikea tunne.. Jospa me saatais Jipsin kanssa pikku hiljaa se viimeinenkin luotto radalla, kontakteilla. Ehkä näistä parin kuukauden kontaktihinkuttamista sitten oikeesti olis hyötyä...

On kyllä jännä juttu toi Jips! Mä ennen treeniä pohdin, et mitenköhän mä uskallan sen kanssa tehdä ja ohjaanko samoin kun Masia. No eipä tarvi pohtia enää. ;) Mutta harmi, etten antanu Hannan kuvata...

Masin kanssa ehdittiin ottaa kaksikin settiä pääasiassa keinua ja vähän muutakin siinä sivussa. Keinun suoritukset oli todella hyviä! Masin ekan setin tein ihan tunnin alussa ja toisen sitten Jipsin jälkeen. Toisessa setissä keinun treenin jälkeen ajattelin pikaseen vetästä pienen radan pätkän puomilla. Ohjasin tismalleen samoin puomin, kun Jipsin kanssa ja penteles, Masi tuli kolmesti puomista ihan suoraan läpi. Höh! Sillä katseella taitaa olla joku merkitys... ;) Ehkä voisimme siis Masinkin kanssa keskittyä oikein huolella noihin kontakteihin ja lisätä REILUSTI häiriötä. ;)

Treenin summasummarum on jälkeen aika samanmoinen, kun aina ennenkin.. Aivan huikea treeni ja mitkä koirat!! :D Nyt olis vaan entistäkin suurempi hinku päästä vaan treenaamaan, lisää, lisää ja lisää.... Ja tekispä mun mieli ilmota Jipsin Tamskin kisoihin hypärille reilun viikon päästä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti