Sivut

keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Hui, siili!

Törmättiin eilen iltalenkillä siiliin! Onneks ei ihan konkreettisesti ja ite bongasin otuksen edestä samaan aikaan kun koiratkin, muutaman metrin päästä. Ehdin sitte kaartaa vasemmalle varmuuden vuoksi. Valkoiset kaverit oli TAAS ihan innoissaan "saaliista" ja ne mölisi tapansa mukaan.. :D

Eilen oli vuorossa Masimiehen aksailut! Vitsit, kun se vaan on hieno! Onhan tässä toki jonkun verran tullu tehtyäkin hommia myös pikkumiehen kanssa, mutta silti se jaksaa hämmästyttää. Kun vaan ite jaksaisin (ja muistaisin) aina ohjata sitä riittävän jämäkästi, niin hieno siitä tulee... tai siis johan se ON hieno! :D Jotenkin mulla on ollu itessä havaittavissa treeneissä vähän semmosta rallattelumeininkiä, eikä tuloksetkaan tällöin parhaita oo. Aina pitäis muistaa, jos tehdään, niin tehdään kunnolla, tai ei tehdä laisinkaan! Ohjata voi pehmeästi, mutta silti jämäkästi! Jos vähän heittelen koiraa sinne, tänne ja tonne, niin koira menee juurikin niin. Tässä siis pieni puhuttelu itselle! ;)

Eilen treenissä ehti tulla ekaa kertaa oikeesti pimeä ja meillä olikin oikein valot päällä! Varmaankin tästä johtuen Masin mielestä putkista tuli aavistuksen epäilyttäviä, varsinkin kun lähetin sitä ihan pimeästä kulmasta. Muuten kaikenkaikkiaan treeni meni oikein kivasti! Radalla meillä oli pitkästä aikaa kaikki "erikoisuudet", eli muuri, rengas ja pituus. Muuri meillä on jonkun verran treeneissä ollutkin ja takaakierrotkin sille sujui hienosti. Renkaan treenausta saatiin kotiläksyksi! Lähinnä mun on tärkeä muistaa ite ohjata este huolella ja aavistuksen "tukea" koiran suoritusta omalla ohjauksella.

Jotenkin kummasti kaikessa nousee esille sama juttu; mun tarvii muistaa ohjata huolella. ;) Vaikka Masi on vielä juniori (ihan lähellä kisaikää btw!) ja tekee tiukkoja kaarroksia, niin ei sitä silti saa heitellä sinne, tänne ja tonne. Eilenkin treenissä mulle itelle pahimmaksi kohdaksi taisi osoittautua valssin tekeminen niin, että koiran kulku vaihtaa suuntaa reilun 90 astetta. Kyllä tommosessa käännöksessä tarvii omiakin askelia hieman miettiä, ettei se ohjaus valu, valu ja vielä kerran valu...

Tässä suhteessa mä tykkään ihan mielettömästi Masin treeniryhmästä ja koutsista! Kaikki tehdään huolella ja kunnolla, eikä vain sinne päin. Mä tykkään, et mulle sanotaan suoraan, mitä teen väärin, kun/jos teen väärin, jotta voin sitte koittaa korjata. KOSKA mä haluan oppia!! :D Ja vaikka alkuun hitusen hirvitti, kuinka saan treenattua kahta näin nuorta koiraa samanaikaisesti kunnolla, niin voinpa todeta tän sopivan mulle paremmin kun hyvin! Ite saan samoistakin asioista tuplatreenit väsyttämättä koiria liiaksi! Ja niinkun kaikki tietää, koirathan suorittaa kyllä, kunhan ohjaaja osaa vaan ohjata! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti