Sivut

sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Syyssateita ja flunssaa

Sitten viime viikonlopun kisojen on tapahtunut aika minimaalisesti.. Jips pääsi maanantaina käymään fyssarilla ja mä oon potenu koko viikon flunssaa. Enkä oo kyllä vieläkään läheskään terve. :(

Fyssari löysi Jipsin selästä (lapaluiden välistä ja lonkasta) aikamoiset jumit, mitkä onneksi kuitenkin aukesi käsittelyn yhteydessä. Onneks olin jo muutenkin aikonut pitää hitusen aksataukoa. Ihan näin totaalitaukoa en silti kaivannu, mitä tää typerä flunssa pakottaa pitämään! Koirat tylsistyi jo hitusen viikolla pelkkään sohvalla makoiluun ja aina välillä koitinkin aktivoitua temppujen opettelussa. Lähinnä naksuttelin taas vadin päälle kiipeilyistä. Päätin ottaa nyt sitte omat käskyt niin etutassujen nostosta vadin päälle kuin myös takatassujen nostosta. Tohon olisi kuitenkin helppo yhdistää sitte pyöriminen siinä asennossa vadin ympäri (mitä on tehty jo viime talvena jonkun verran). Ja yksi pointtihan näissä temppuiluissa oli vapautuskäskyn treenaus ja käyttö. ;)

Eilen yllätin itsenikin positiivisesti, meinaan mun tokoinnostuksella... ;) ensin käytiin treenailemassa kaupunkikävelyä syysauringon paisteessa kera koirulaisten. Toisaalti, voi sitä ihanuutta ja voi sitä kamaluutta! Jips on niin unelmakiltti ja ihana koirulainen! Sen sijaan Masilla on mun mittapuulla mitattuna aikamoinen murkkuikä. Arggggg! Pienellä miehellä menee ihan päänuppi sekaisin kaikista iiiiiihanista tuoksuista ja kaikista iiiiihanista koirista! Onneks olin eilen sen verran fiksu etukäteen, että pakkasin kaupunkikävelylle mukaan nakin palat. Niiden voimalla juuri ja juuri saatettiin ohittaa vastaantulevat koirat, mutta ei sentään kaikkia hajuja... Mä NIIN toivon tän olevan vaan ohimenevä ajanjaksa. :)

Mutta se erityisen positiivinen juttu oli pienet tokoilut vieraassa ympäristössä. Hienoa Masimiehen kanssa on juuri se, kun tehdään hommia, niin niitä tehdään ja silloin keskitytään vain siihen! Loistavaa! Eilisen treenailun ehdottomasti paras juttu olikin Masin motivaatio! Ehdottoman toissijaista on tällä hetkellä se, että Masi tuppaa liikkeessä seuraamaan mun kättä. Jäihän se Jipsilläkin sitten ajan kanssa pois.. Sen sijaan yksittäiset liikkeet on pian jo ihan mallillaan. :D Paikkamakuussa Masi on vaan ihan loistava! Eilen tehtiin seuraamisen lisäksi molempia (seiso ja maahan) jääviä liikkeitä, luoksetuloa ja vähän kaukon alkeita.

On noi otukset vaan niin muruset!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti