Sivut

maanantai 9. syyskuuta 2013

Kisaamassa

Lauantaina ohjelmassa oli kisaamista Jipsin kanssa ja sunnuntaina vuorossa oli Masi, molemmille kolmen startin verran.

Jippusen kanssa aloitettiin hypärillä. Tähän saatiin osin ihan sujuvaakin menoa. Virheitä kertyi ekan tippuneen rimaan ja yhden putkikiellon verran. Kaupan päälle noottia itselle huonoista ohjausvalinnoista! Mä en vaan osaa... Seuraava rata oli sitten agirata, jossa mun oma keskittyminen oli ihan täysin kontaktiesteissä. Jälleen radalla tippui ensimmäisen esteen rima. Tähän liittyen välihuomautuksena, en päässy pitkästä aikaa kokeilemaan lämppäesteille, kun katsoin esteiden olevan niin karkeassa hietikossa (käytännössä lähes sorassa). Ensimmäisenä kontaktiesteenä ollut puomi suoritettiin oikein mallikkaasti! Jess! :) Seuravassa kohdassa, täysin mun ohjaamattomuudesta johtuen, Jips valitsi A-esteen putken sijaan eikä kaupan päälle edes suorittanut kontaktia (ts varasti törkeesti). Tästä sitten uusittiin A ja nyt onnistuneesti. Aikani kyttäiltyä Jipsin liikkeitä, päätin jättää viimeisen startin välistä. Mun mielestä Jips kevensi jälleen ajoittain vasenta etustaan. Joko siinä vaivaa varpaanvälit (lievää hiertymää tms) tai sitten otus on vaan niin jumissa etupäästä. Fyssaria tms tarvis alkaa hommaamaan pikapikaa...

Jipsin hypäri

Jipsin agirata

Masin kisailuvuoro oli sitten sunnuntaina, niin ikään kahden agiradan ja yhden hypärin verran. Masin kanssa tehtiin oikein mallikkaat agiradat, mutta hypärille asti ei sitten ohjaajalla enää riittänyt keskittyminen. Mutta agiradat oli oikein hyvät ja voin olla tyytyväinen malttiini kontaktiesteiden suhteen. Erityisesti keinu onnistui ihan superisti! Hyvä Masmus!! :)

Ensimmäinen agirata

Toinen agirata

Ekalla radalla tosiaan oikein sujuvaa menoa. Hienon hieno kielto putkeen, josta sitten vitonen. Tällä suorituksella oltiin silti toisia. Toisella radalla edelleen oikein sujuvaa menoa ja erityisesti keinusta Masille piste, vaikka se hitusen meinasi jänskättää. Puomin vapautuksesta mulle pienen pieni miinus. ;) Hieno nolla pohjalla ja sitten.. toiseksi viimeiseltä hypyltä rima alas. Voi arg! Kepeiltä oli aika pitkähkö väli tohon hypylle, jossa Masilla kävi ihan selvä arviointivirhe. Voi plaah! Hypärillä en sitten enää muistanu minkäänlaista haltuunottoa ennen keppejä ja niinhän se alku meni plörinäksi. Positiivista tän radan videosta on silti Masin upea rytmitys kepeillä. Otus on ihan super! :D Muuten tästä sitten ohjaajalle pitkähkö miinus huolimattomuudesta. Mä valitsin ihan puhtaasti huonoja linjoja, millä sain otuksen välisinkin menemään seuraavan hypyn ohi, mm pituudella. Suorahkon putken jälkeen olin mukamas ohjaavinani otuksen hypylle, mutta käytännössä mun oma liike oli jo muualle.

Masin kanssa kisaamisesta jäi silti oikein positiivinen fiilis! Niinkuin Jipsinkin kanssa! :) On mulla vaan upeet aksakoirat! Jippis täytyy nyt kuitenkin ekana saada taas täysin kuntoon ennen kun haluan jatkaa. Muutenkin Jipsin kanssa numero yksi on ehdottomasti saada onnistunutta kontaktitreeniä enemmän pohjalle. Lisäksi meidän tarvii Jipsin kanssa vahvistaa entisestään kaikkia ohjauksia ja mun tarvii opetella lukemaan rataa ja koiraa paremmin, jotta mä hahmotan oikeesti meille sopivimmat ja optimaalimmat ohjaukset ja linjaukset. Jips on aika makee koira, mutta me kaivataan nyt vaan sitä kuuluisaa hienosäätöä useammallakin saralla. Ja hitusen malttia ohjaajalle! ;)

Masin kanssa meille tekee hyvää saada entisestään kisakokemusta. Vaikka rehellisesti sanottuna noi typerät vitoset hitusen harmittaakin ;) niin mun tarvii ottaa asia vaan positiiviselta kantilta. Me saadaan sitä kaivattua kisakokemusta jo nyt ykkösissä, missä luokat on niin ihanan pieniä! :) Tässä matkan varrella selviää hyvin asiat, mitä meidän erityisesti tarvii treenata. Välillä pitäis nyt vaan keskittyä treenaamaan asioita ja mennä sit vasta uudelleen kisoihin testaamaan. Mut jospa mä nyt sallin itselleni kisailmot, jos sitten malttaisin kisatilanteissa myös kontakteilla.. :D

Upean kesäkelin ja kivan kisareissun kunniaksi Masmus pääsi vielä Onkiniemen koirarantaan uimaan mahdollisesti viimeisiä kertoja tänä kesänä. :) Tämmöset syyskelit on kyllä aika luksusta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti