Sivut

keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Musmusin agiliitelyitä

Masmus pääsi eilen agiliitelmään omiin treeneihinsä ja kivasti liitelikin! :) Alussa meinasi itselläni olla taas luottamuslause Masi kohtaan; mun piti ottaa se vastaan hypyn, mutkaputken ja vielä hypyn takaa. Mä olin ihan varma, et eihän se nyt sitä putkea hae mitenkään. Mutta hemmetti, niinhän se haki! :D eikä mitään ongelmaa! Miksen mä vaan voi luottaa tohon pikku otukseen hitusen enemmän, niin helpottuisi oma tekeminen!??

Seuraavaksi oikeaksi ongelmaksi mulle koitui hyppy nro 4, mihin tehtiin takaakierto ja persjättö. Voi arg! Että voi olla vaikeaa! Edelleenkin mulla ongelma taitaa johtua hyvinkin pitkälle luottamuspulasta koiran suhteen (millä mä pääsen tästä eroon??). Takaakierron tiedän sujuvan hyvin, niinkun se sujui eilenkin, MUTTA en luota siihen, että otus hyppää sen esteen takaisin. Ja eihän se sitä hyppää, JOS mä seison edessä. Huoh! Persjätössä mun on sit myös niin kovin vaikea siirtää oma katse sinne ohjaavan käden puolelle. Ja jos en sitä tee, niin kappas, kun koirulainen jää selän taakse ja tulee ns väärälle kädelle. Huoh, taas! ;)

Seuraava ongelman paikka löytyi muurilta, johon piti tehdä takaakierto. No ensinnäkin Masi paikansi maahan tippuneen herkkupalan (joo, maassa oli oikeasti joku nami, mikä tarvi korjata parempiin suihin!)... mutta kuinka pikkuotus EHTII paikantaa nenäänsä kesken täyden juoksun jonkun milli kertaa millin namin?? Tää aiheutti seuraavilla kerroilla Masin "varmistelun", jospa tästä löytyisi lisää nameja. Arg! Noh, kun ei löytynyt, niin seuraavat toistot sujui sentään ongelmitta. Mutta toi muurin takaakierto on nyt selvästi semmonen musta-aukko, jota tarvii jatkossa treenailla! :)

Loppuradan pätkä; putki, hyppy, putki, pituus, okseri, hyppy, putki ja hyppy sujui sitten jo kohtuullisesti. Jopa ehkä ohjauksellisestikin! ;) Noissa Masi haki todella hienosti kohtuullisen pimeät putkikulmat (mitä ollaankin kyllä treenailtu!). Joskin itelle jäi aikalailla semmonen fiilis, että oman liikkeen rytmitykseen voisi ehkä hieman jatkossa keskittyä. Vaikkakin pisteet itselle siitä, että nykyisin mä jo oikeesti liikun radalla enkä vain hiippaile varovasti!

Kaikenkaikkiaan jäi TOSI kiva fiilis treeneistä! Pitäis päästä vaan Masimiehen kanssa treenailemaan useammin ohjatusti, kun kerran viikossa. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti