Sivut

keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Tekniikkapläjäys

Olipas eilen taas kertakaikkisen hyvät treenit! Kuokin Jippiksen kanssa Masimiehen treeneissä, kun siellä ei ollut taaskaan kun yksi koirakko meidän lisäksi ja onneksi kuokin! ;D Tehtiin kaksi lyhyehköä ratapätkää aikamoisin ohjauskiemuroin.

Ensimmäinen pätkä sisälsi ainakin; pakkovalssin, takaakierto & päällejuoksun ja persjätön. Jipsin kanssa tähän päälle vielä keinu. Tää pätkä sujui kumpaisenkin otuksen kanssa tosi kivasti! Huomaa, että noita päällejuoksuja on tullut treenailtua. :D Pakkovalssin ajoituksen kanssa saa olla Masmusin kanssa tarkkana. Tosin Musmusin kanssa kun tonkin jutun muistaa ohjata huolella, vaikka sen tekiskin hyvin ajoissa, niin kyllä se otus vaan kiltisti suorittaa.

Toinen pätkä oli vielä huomattavasti haastavampi; takaakierto & niisto, takaakierto & persjättö, takaakierto & päällejuoksu & persjättö ja Jipsin kanssa tähän vielä kepit. Vaihtoehtona tohon parin hypyn takaakierto & persjättö-härpäkkeisiin olis twisti, mikä periaatteessa tuntui helpommalta toki, mutta mua itseäni pikkasen hirvittää aina peruuttaminen kovassa vauhdissa. ;) Ja tässä vastaan tulikin juuri lauantaina Marian treeneistä kotiläksyksi saatu juttu; Masin hyppääminen ja ylipäänsä liikkuminen musta poispäin mun liikkuessa toiseen suuntaan.

Koutsi-Jari oli taas lukenut mun ajatuksia sen suhteen, mitä halusin treenata! :) olen jo hetken aikaa ehtinyt tuumailla, että noita persjättöjä tarvitsisi treenailla ja paljon, jotta uskaltaa joskus kisoissa käyttää. Ja nyt sain treeniä, mitä olin tilannut... ;) Musta tuntuu, et mä pidän noista tekniikoiden hiomisesta aina vaan kerta toisensa jälkeen enemmän! Mutta paljonhan noita tarviikin treenailla, jotta löytyvät sitten selkärangasta!

Olennaisimmat muistutukset itselle tästä treenistä:
  • Ohjaa molempia koirulaisia huolella ja tarkasti, mutta muista ennakointi
  • Pidä katse koirassa koko ajan
  • Luota molempiin koiriin! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti