Sivut

keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Omatoimiaksailua

Joudun antamaan itelleni aika paljon noottia eilisestä omatoimitreenailusta.. :( se, että teen lisäksi sellai varovasti hipsutellen vähän kaiken, niin pientä radan pätkää kun treenattiin, niin enhän mä edes OHJANNU Jipsiä! Ihmettelin vaan, että kuinka se nyt tonne meni... hoksasin onneks kuitenkin ihan samalla mun oman ohjausken puutteen ja annoin koiran sitte vaan mennä. Mutta EI! Mä en saa treenailla yksin mitään ratapätkää, kun mun treenaus on tommosta. Ei tosta kukaan hyödy!

Sen sijaan, Jips teki ihan superisti keinua, A-estettä ja keppejä! :D ja muistin itekin ohjata! Jips käy muuten tuolla hallissa ihan hurjasti kierroksilla! Itelle tuli mieleen se, kun edelliset kisat on ollut kaikki hallissa, et johtuisko sitte siitä.. vaikka onhan se aksa niiiin kivaa! ;)

Odotan Jipsin kanssa talven treenejä aika paljon! Me päästiin kokonaan uuteen ryhmään ja uudelle koutsille. Koutsi Toni kisaa itse supernopealla parsonilla, joten sitä kautta uskon monen jutun sopivan myös meille Jipsin kanssa. Onhan sillä omalla kokemuksella kuitenkin aika iso merkitys koulutukseen... :)

Masmusin kanssa tehtiin joitakin toistoja puomin alastuloa, niin että toinen pää oli pöydän päällä. Mikä tossakin on, et huomasin varsinkin alkuun tekeväni ihan mielettömän varovasti. Ihan kuin se otus hajoaisi ja että sitä tarvis jotenkin suojella siinä puomilla, ettei se nyt varmasti tee väärin. Just viimeks Minnan yksärillä totesin Masin suorittavan ihan sairaan hienosti, kun luotan siihen ja ohjaan kuin kokeneempaakin koiraa.

Mä haluun oikeesti eroon tästä mun ylivarovaisesta ja hipsuttelu ohjauksesta ja tekemisestä!! Arg! Mieluummin kaikki pitäis tehdä oikeen yliluottaen koiriin ja antaen niille vapauden suorittaa jutut osaamallaan tavalla. Kun ne osaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti