Sivut

sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Tuplasti parempi treeni :)

Niin siinä käy, kun pääsee treenaamaan molempien otuksien kanssa Marian valvovan silmän alle. :D Eiliset treenit oli tosiaan huikean hyvät! Molempien otuksien kanssa oikein mainioita pätkiä, välillä jopa vähän pidempiäkin.. :) ja mikä keppiosaaminen molemmilla! Huh! :D

Mutta on mulla valtava ero ohjaamisessa noiden otuksien kanssa! Ensin menin Masin kanssa ja rataantutustumisessa monessa kohdassa väitin Marialle, että ei Masi tätä osaa eikä tätä jne. Hahaa.. Eikä ollu eka kerta! Oliskohan mun pikku hiljaa aika alkaa luottamaan MYÖS Masiin..?! Ehkäpä.  Masi oli kuitenkin ihan huikea, taas! :D Radan alkupätkä oli mulle itselle ehkä suurin ahaa-elämyksen paikka.. Mä olisin ite ohjannu ekat kolme estettä+putken erilailla, mutta tein kuitenkin heti niin kuin Maria ohjeisti. Hyvä niin! ;) Masi teki loistavia keppejä ja mä pääsin leijeröimaan puomia(!). Tämänkin kohdan suunnittelin rataantutustumisessa toisin, kun munhan piti taluttaa Masia tassusta pitäen. Hahaa!! Masin kanssa meillä tuli aika ajankohtaiseksi läksyksi pimeät putkikulmat! Ne oli Masille erittäin haastavat! On tainnu olla ennenkin, eikä oo silti oikein treenattu... hmmp!

Jippusen vire kaikenkaikkiaan tuntui treenissä niiiiin matalalta nextariin verrattuna! :) Mitä ihmettä... Kertaalleen sain otuksen hämättyä lähdöstä ja puomilta, mutta muuten otus teki hienosti. Heti ekasta lähdöstä lähtien meno Jippusen kanssa oli niin erilaista, kun Masin kanssa. Toisaalti, mä teen Jipun kanssa vähän liikaa tässä kohdassa huonoakin menemällä itse niin rohkeasti ja samalla hukkaan koiran ohjauksissa ja jätän sen oman onnen nojaan. :( Mä jätän sitä ehkä liikaa selän taakse ja luotan vaan. Ei sillä, ettenkö voisi luottaa, mutta toisaalti mun tulis antaa linjojen ohjauksen myötä myös tukea koiralle menossa ja kertoa sille sitä linjaa. Ihan niinkun mulla meinaa ollakin fiilis, et en aina näe varsinkaan otuksen laskeutumisia hypyiltä. Mä oon kyllä tiedostanutkin, et tää on mulle itselle isoin tän hetken opeteltava asia, mä en saa hukata koiraa radalla. ;)

Jippusen kanssa aksaamisesta tulee vaan niin käsittämättömän hyvä fiilis! :) Jos on Masin kanssa aksakin huikeaa, niin Jipun kanssa se on häikäisevää! ;) Koskahan mulla loppuu adjektiivit oikeesti kesken.. ;) Just tämmöstä treeniä mä tarvitsen!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti