Sivut

perjantai 12. toukokuuta 2017

Aksaa

Viimeiset muutamat päivät on olleet kohtuullisen aksapainotteiset. on se hyvä, että on kaksi aksakoiraa niin treeneihin kuin myös kisoihin. Tiistaina kaksien tokotreenien lisäksi kisasin meinaan Jipsin kanssa oman seuran iltakisoissa.

Ensin ilta aloitettiin Piian tokotreeneillä, jotka oltiin tällä kertaa tuossa meidän lähikentällä. Vaikka on kuinka tuttu paikka, niin kyllä se alueen kiertäminen ja mahdollisuus koiralle kartoittaa tilanne ja paikka, ovat vaan aika tärkeät. Sen jälkeen jokainen koirakko sai taas keskittyä jokaisen omiin juttuihin, pääpaino kuitenkin kehään tulossa ja koiran pysymisessä mukana tässä. Me saatiinkin tähän liittyen ihan mielettömän hyvä treeni. Piian olemassa olo häiriönä meinasi aluksi olla Jokrulle aika paljon ;) mutta hienosti poika alkoi silti tehdä mun kanssa. Jee! Mun pitää muistaa jatkossa pari tärkeää asiaa: kun sanon jes-palkkasanan, niin sanon sen mielessäni uudelleen ja sitten vasta kaivan namin taskusta (muuten herkästi käsi liikkuu jo palkkasanaa sanoessa). Ja jos pieni epäonnistuminen, niin paluu siihen, missä viimeksi onnistui ja uudelleen. Jokrulle toimii loistavasti perusasennosta palkaksi liikkeelle lähteminen. Toki välillä on silti hyvä vahvistaa ihan vaan pa:toa palkaten paikallaan.

Toisena asiana tehtiin tätä mun fb:iin jo aiemmin keväällä linkkaamaa juttua siitä, että virheistä ei aina vaan "todeta" koiralle, että oho ja lasketa samalla sen virettä jne. Vaan vaihtoehtoisesti katsotaankin koiran toiminnasta joku juttu, josta se voidaan palkata. Tätähän mä oon ainakin jossain määrin koittanu toteuttaakin tässä kuluneen kevään aikana. Ja palkkana mulle tästä, mä kuulema paljon teenkin sitä ihan ajattelemattani. :) Eli olen onnistunut muuttamaan omia ajatuksiani tän suhteen. Jee! :) Jokrun kanssa tehtiin liikkeestä istumista, minkä se kyl klaarasi itsessään aika hienosti. Meidän heikoin osaaminen on tässä paikoillaan pysyminen, kun mä kävelen koiran taakse. Saatiin tähän pari hyvää juttua, kun mä ihan spontaanisti pystyin palkkaamaan Jokrun jostain muusta jos se vähän kääntyi mun perään. Seuraavaksi sopivassa suhteessa helpotin tehtävää ja saatiin onnistumisia.

Piian treenien jälkeen pyörähdin kotona hakemassa valkoisetkin mukaan ja lähdetiin hallille Jipsin kisoihin. Voi olipa Mäkelän Markolla mukavat radat! Päästiin jopa palkinnoillekin 5vp:llä. ;) Mut Tamskin kisoissa jos missä kannattaa ehdottomasti olla palkinnoilla. Toiselta radalta sitten harmittava hylly melkein radan lopussa. Olis ollu oikein hyvä aikakin meillä tulossa.. mut ens kerralla sit. :) Ja ihan täysin oma moka ohjauksessa.. en sit viitsinyt lähettää koiraa huolella siivekkeen taakse kiertoon.. Mut sitä sattuu ja näistä opitaan.

Keskiviikkona Jokru pääs sitten taas piiitkästä aikaa hieman aksaamaan Tanjan kanssa. :) Ja ai että, kun oli pätevä poika! Olipa siistiä saada katsoa vierestä omaa taitavaa poikaa! ;)

Torstaina jatkettiin jälleen aksalla ja nyt vuorossa Tanjan viikkotreenit, jonka menin Jipsin kanssa. Ainut lievä harmitus jäi, etten pyytänyt ryhmäläisiä kuvaamaan, kun kuitenkin katselivat koko meidän treenin ajan. Olis pitäny. :) olis ihan kiva pitkästä aikaa nähdä. Niin sujuvalta se tuntui ja siltä se kuulema näyttikin. Jotakin kohtia otettiin uudelleen ja yhteen kohtaan kokeiltiin valssin sijasta (ah, tätä niin mun suosikkia!) tuplasylkkäriä. :) Kuulemma tohon kyseiseen kohtaan toi saattoi olla nopeampi. Mut ihan huisin mahtava treenikerta oli kyllä jälleen kerran! Eipä oo ikinä tarvinu lähteä Tanjan treeneistä huonolla tuulella tai niin, että ois tuntenut epäonnistuneensa tai jotain...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti