Sivut

tiistai 23. toukokuuta 2017

Kisoja ja treenejä

Me on elelty aika koirapainotteisesti niin aksakisojen kuin aksa ja tokotreenienkin osalta.. on tää kesä vaan niin ihanaa aikaa! Valkeakoskella käytiin Walatin kisoissa, Jokru pääsi kirmaamaan Tanjan kanssa pari starttia ja itse menin Jipsin kanssa kolme starttia. Mulla meni itsellä kuitenkin suurin jännitys ilmeisesti Jokrun startteihin, kun vasta viimeiselle Jipsin radalle sain taas "koottua" itseni ja tehtiinkin voittonolla. :) Jokrun eka rata oli niin himskatin hieno, mutta valitettava yksi rima sielläkin.

Piian tiistaitokot on ollu meille aivan huikea edistyminen kaikinpuolin! :) Iso kiitos Piialle jo tähän astisista ja onneksi edessä on vielä monta hyvää kertaa. Vaikka arki on mennyt jo pitkän aikaa todella jouhevasti kaikkien kanssa, niin nyt on kyllä muiden koirien kohtaamiset auenneet entisestään. Mä olen aina tiennyt, että kun vain tiedän keinon kertoa Jokrulle mitä siltä haluan, niin se vastaa siihen todella hyvin ja niin myös tällä kertaa.

Janitan yksärilläkin kävästiin Tanjan ja Hannan kanssa. Mä treenasin vain Jokrun kanssa ja vaikka meidän eka setti ei mennyt niin kivasti, kun toivoin niin toinen oli onneksi paljon parempi. Mä arvasin, että tiesi huonoa, etten jännittänyt sinne menoa, niinkun yleensä. :D Hoksasin syynkin jälkeenpäin, oletin radan helpoksi, mitä se ei todellakaan ollut. Niin amatöörivirhe!

Mutta samainen amatöörivirhe mulle kävi edellisen päivän Tamskin kisoissakin, joissa juoksin myös Jipsin kanssa. Viitasen Annella oli hämmästyttävän helpon oloiset radat ja niin mulla kosahti vähän niinkun kumpikin omaan asenteeseen. Mä huomasin tutustumisessa jo, että nyt ei ehkä ole asenne taas kohdillaan. Mä tarviin kuitenkin radan, jossa mä koen joutuvani haastamaan itseäni. Tosin, ehkä tälle mun asennevammalle vois tehdä ennemmin jotain, koska kisaradatkaan ei aina ole välttämättä niin järkyttävän haastavia.. ;) Tuloksena kaksi hyllyä! Juuri ehdin katsomaan videolta meidän ekan radan ja eipä se hyllyttäminen siinä ehkä ihan vain yksin mun piikkiin mennytkään. Linjasin ihan oikein ja silti Jipsi kävi poimimassa ihan väärän esteen. Toki putken ja hypyn valinta tapahtui muurin jälkeen, jolloin Jipsi ei nähny laisinkaan mihin rata jatkuu, joten EHKÄ mä olisin voinut käskyttää sen putken jo ennen muuria... tiedä sitten. Oli tuossa radassa silti paljon hyvääkin.. Toisella radalla en vaan viitsinyt sitten tukea koiraa kepeillä ja siihen se kosahti, ei osattu keppejä. Oi miksi, oi miksi... tuosta ei ollut oikeasti edes NIIN kiire jatkoon, ettenkö olisi voinut auttaa... noh, jospa nääkin olisi oppia taas itselle.

Janitan yksärin jälkeisenä päivänä oli Takkujen kisatkin. Ilmakin taattua Takut-laatua; aurinko porotti siniseltä taivaalta ja tuloksena palaneet kädet ja pohkeet. :D auts! On muuten kipeet vieläkin... Jokrun kanssakin ahnehdin yhden radan, josta tuloksena rima, keppien aloitus ja muurin palikka. Ja mitä juuri edellisenä päivänä päätin; keskeytän radan rimaan. :D Koska mä tiedän, että Jokru osaa olla myös huolellinen, niin varmaan auttaisi se yksi keskeytys kisoissa. Tällä kertaa vaan mun reagointi (vai järki?) ei tähän kyennyt. Mutta kun radassa oli niin paljon hyvääkin ja kun aksa Jokrun kanssa vain on niin Siistiä! :) Mutta kun... :D

Jipsin radoilla oli hyvä fiilis molemmilla, tutustuin huolella ja pyrin tekemään ohjaukset koiralle. Jipsi oli edelleen hyvin irtoavalla tuulella :D ja hieman(!) huonolla ohjaussuunnitelmalla/valinnalla koira sinkosi musta poispäin suorastaan kuuta kiertävälle radalle :D Tein ekalla radalla kyllä niin huonoja ohjausvalintoja että oksat pois. Hyi mua! Juuri edellisenä päivän Janitalla keskusteltiin aiheesta, onko ohjaussuunnitelma yltiörohkea vai tyhmä. Ja nyt Jipsin kanssa tein oikeasti todella tyhmät suunnitelmat. Pöh! Toisella radalla korjasin tän virheeni ja sain tehtyä paljon paremman suunnitelman. Tästä tuloksena rima-vitonen, mutta muuten ihan kelpo suoritus. :)

Tästä on hyvä jatkaa sekä aksoja että tokoja! :) Ihana kesä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti