Sivut

perjantai 14. kesäkuuta 2013

Tokokurssin päätös

Ja niin kaikki hyvä loppu aikanaan.. Voin kyllä todeta Piian pitäneen meille oikein mainion kurssin ja ennen kaikkea sain itselleni todella hyviä ajatuksia monen treeninasian suhteen. Mä oon Jipsin kanssa oppinu kaikkeen vähän niinkun yhdet jutut ja varsinkin, jos ne on toiminu Jipsin kohdalla niin oletan niiden toimivan myös Masilla. Suuri osa jutuista on toki toiminutkin ja hyvä niin, silti olisi hyvä juttu itelle opetella opettamaan useammalla tavalla, koska keinoissa on eroja. Ja otus voikin toisella tapaa opettamalla hoksata jutun vielä paljon paremmin. Ite pyrin miettimään häiriöitä paljon siltä kantilta, että häiriöt olisi aina erilaisia. Mun itseni aiheuttamat häiriöt on varmaan useimmiten samanlaisia, vaikka kuinka muuta yritän, mutta ulkoisiin tekijöihin en voi niinkään vaikuttaa. Eli mahdollisimman paljon treenipaikkaan vaihtelemalla häiriöitä pitäis saada.

Mun murheenkryyniin eli liikkeestä seisomiseen sain todella hyvän oloisen treenivinkin ja se tuntui sopivan myös Masille. :) Mä oletan sillä olevan kyl ihan hyvä haju, mitä ollaan tekemässä, mutta onnistun aina naksauttamaan kuitenkin vähän väärästä.. :( naksuttelu ei oo helppoa! Mut ehkä me tääkin liike vielä joskus saadaan kuntoon. Täytyisi myös pian alkaa sitte yhdistämään treeniin muitakin jääviä, jotta koira OIKEESTI oppii kuuntelemaan, mitä mä käsken. Tätä tarvii jatkossa lisätä myös Jipsille!

Masin kanssa saatiin esitellä myös ihan hienoja seuraamispätkiä. Ja lennosta lähtemällä Masi ottaa tosi hienosti kontaktin ja on jotenkin aktiivisempi. Mun tarvii jatkossa olla tarkkana lelupalkan liikkeen suunnan kanssa. Mä tuppaan aina heittämään sen lelun samaan suuntaan! Äh! On se vaikeeta.. Ja toinen juttu, mihin mun tarvii jatkossa keskittyä. Eilen ainakin palkkasin otuksia lelulla jokaisen liikkeen jälkeen ihan liian pitkään. Tän saman jutun huomaan muuten nyt aksassakin, en nyt sano, että ongelmaksi.. mutta siihen vois vähän keskittyä. Se lelupalkkaus nostaa kuitenkin virettä ja näin ollen myös väsyttää.

Jipsin kanssa saatiin tilaisuus tehdä taas ruutua. Alustan kanssa mun tarvis oikeesti ottaa ihan kunnon etäisyys Jipsin kanssa. Pitää meinaan ehdottomasti saada jo treenejä, ettei sitä alustaa olekaan siellä ruudussa. Jipsin treenit taisi kruunata pienet leikit aivan ihanan Monza-bortsun kanssa. :D Jips ei ookaan pitkään aikaan oikeesti innostunu leikkimään kenenkään vieraan kanssa, et tää oli sikäli oikein hyvä juttu. Masi kun yleensä aina varastaa kaikki kaverit.. ;)

Treenien jälkeen käytiin vielä moikkaamassa pikaseen ihanaa penneli Brunoa. :) Voin taas kertoa, että päivän päätteeksi kotoa löytyi varsin rauhallisia otuksia. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti