Sivut

torstai 31. tammikuuta 2013

Aksaa.... :)

Tiistaina päästiin Jippiksen kanssa piiiitkästä aikaa oikeisiin aksatreeneihin! :) Ja olipahan kivaa! Se vaan on niin mahtavaa, eikä pöllömpi koirakaan ;) hommaa ainakaan heikennä. Ratana oli aikamoinen luukutuspätkä, jossa mm kaksi suoraa putkea peräkkäin. Mutta mitä ihmettä! Mulla ei tehny kertaakaan tiukkaan ehtiä ohjaamaan MYÖS putkien jälkeistä elämää. Mä siis JUOKSIN! No okei, putkiin lähetykset oli semmoset, että pystyin lähettämään koiran aika kaukaakin. Olis voinu vieläkin kauempaa ja jopa layeroida hyppyjä, mut en sit tällä kertaa. Ennemminkin olis pitäny huolellisemmin muistaa tehdä jonkinlainen putkijarri ennen toista putkea, kun siitä käännyttiin aina kohtuullisen tiukasti. Kontakteista mukana oli keinu, mikä sujui mukavasti. Joskin kun se meidän oma keinu on niin raskas. Kepeille vienti oli toisesta suunnasta aika haastava, ja ohjauksellisesti tein siihen puolivalssi-sylkkärin. Ekoilla yrityksillä kun olin armotta myöhässä, niin sylkkäri ei meinannut irrota millään ja koira kieppasi väärää kautta ympäri. Mutta niin kummallista kun onkin, niin heti kun olin ajoissa ohjauksen kanssa, niin kappas kun se onnistui hienosti! :) hyvä me!

Eli edelleen ja aina vaan summa summarum.. mitä me tai mä tarviin; ajoissa olemista, niin homma toimii! :) mä tuun sanomaan tän vielä jonkun miljoona kertaa, mut Jippis on ihan sairaan makee pieni aksaotus! :D ja mulla onkin nyt ihan mieletön into ilmoittautua kisoihin. Toisaalti se edellisen päivän kisajännitys ei houkuta, MUTTA kun se kuuluu asiaa. Ja viime kisoista huomasin, et mä vaadin itelleni tommosen jännityksen. Sitä ei tuu muuten tsempattua oikein.

Masmusin kanssa on keskitytty edelleen tietysti jumppailuihin sekä tokoiluun. Ennen Jipsin aksatreenejäkin oli vuorossa Masin tokoilut ja ai vitsit, kun sekin alkaa sujua. Masi on niin innoissaan tekemässä, kunhan vaan jotain tehdään yhdessä.

Eilen vuorossa olikin taas ohjaajan rääkki fysiikkatreenien merkeissä. :) hmm.. pitäisköhän sitä välillä koittaa tehdä kunnolla jotain palauttavaakin treeniä?! Vois ehkä jalat jaksaa paremmin... Kaupan päälle käytiin vielä mökillä lapioimassa loskalumet ja huhhuh! Jos sitä usein tulee toivottua sitä omaa isoa pihaa, niin empä tiedä onko se sittenkään niin kiva tämmösinä talvina.. kun se lumenluonti on siis pakollista ja kenties jokapäiväistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti