Sivut

maanantai 21. tammikuuta 2013

Kisalauantai


Lauantaina tie vei Vantaan Ojankoon, jossa ohjelmassa oli kaksi agistarttia ja yksi hypäri, tuomarina Heidi Viitaniemi. Aiemman kokemuksen perusteella odotin tuomarin ratoja innolla. Ennen ensimmäistä rataantutustumista huomasin kuitenkin omassa jännitysfiiliksessäni aikamoisia eroja aiempaan verrattuja ja ekalla radallahan se sitten paljastuikin, mun oma fiilis oli jossain ihan muualla. Ekan radan "kruunasi" Jipsin pudottama ensimmäinen rima. Mun olis niin pitäny keskeyttää tää rata, kun huomasin jo mennessä etten ohjannu laisinkaan. Toi on semmonen juttu, mikä mua jää suorastaan ketuttamaan.. sitä tekee niin väärin koiraa kohtaan, jos ei edes yritä ohjata kunnolla. :( A:n ja puomin kontaktit oli kuitenkin hyvät. Lentokeinun selitän sillä, että mä taisin käskyttää Jipsille vain kiipee (mikä on siis puomille ja A:lle), vaikka keinu on keinu. :(

Seuraavalle agiradalle sain jo vähän paremman tsempin itelleni. Tässä kuitenkin Jipsille tuli jonkinlainen aivopieru keppien kohdalla ja sillä oli mukamas kiire pois kepeiltä. Arg! Kun sitten kolmannella yrityksellä muistin käskyttää kepit koko matkalla, niin onnistuihan ne. Tästä varmaan ekaa kertaa meidän aksailuhistoriassa pieni miinus koiralle. ;)

Viimeisenä ratana oli hypäri ja se oli niin meidän rata, mun mielestä. :) Sössin sitten ihan itse taas tämänkin, menin ohjaamaan keppejä ihan liian pitkälle ja Jips sekoili keppien aloituksen kanssa. Ja sen jälkeen, mitä mä tein, ohjasin väärän hypyn!! Arggggg! Tajusin siinä ohjatessa, et ei tänne kyllä pitäny mennä.. jatkettiin kuitenkin matkaa loppuun asti.

Tästä radasta jäi kuitenkin jo hyvä fiilis ja videostakin näkyy, et mä sentään liikuin. :D Jips on niin hieno! Toki sekin kaipaa edelleen vaan varmuutta tekemiseen, minkä mä uskon tulevan vaan tekemisen kautta. Ennen kaikkea meidän heikkous koirakkona on vaan kuitenkin mun heikkoudet ohjaajana! ;) Mutta tekemistä ja kokemusta, niitä me tarvitaan... :D

Mutta summa summarum: pääasiallisesti hyvät kontaktit, mun loppua kohti paraneva liikkuminen radalla ja isoin uusi juttu meille oli ehdottomasti koiran majaileminen hallissa omassa häkissään. Selkeesti tää piti alkuun Jipsin kierrokset korkeempana, jonka seurauksena se väsyi pitkän päivän aikana paljon. Onneksi oma häkki on kuitenkin se hyvä paikka!


Vantaan kisat lauantaina 19.1.2013

Agirata A

Agirata B

Hypäri C

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti