Sivut

torstai 22. toukokuuta 2014

Aksakisoja Masin kanssa

Eilen pyörähdettiin Masin kanssa Tamskin iltakisoissa kahden agistartin verran. Voi uaarggg.... Jotain pitää oikeesti tehdä sekä kontaktien että yleisen menon suhteen. Toisaalti oli oikein hyvä ja rento fiilis, ja kun Masikin on kisoissa niin ihanan leppoisa! :) Molemmilla agiradoilla oli kaikki kontaktiesteet ja jo ekalla radalla Masi sivuutti keinun ensin kertaalleen, toisella lähestymisellä suoritti sen sitten moitteettomasti. Sen sijaan sekä A:lla että puomilla nähtiin aika hienot loikkasut. :(

Meno oli toisaalti muuten ihan jees, kepit otus suorittaa todella hienosti ja voisin varmaan testailla tarvittaessa paljon haastavampiakin asioita kisoissa. Muuten sitten yleisesti mulla on suuria ongelmia mun oman liikkeen rytmityksen suhteen. Musta tuntuu, et joudun hirveesti odottelemaan monessa kohdassa ja sitten toisaalti, juuri kun en osaa rytmittää, niin löydän itseni kiinni esteestä. Josta seuraa sitten herkästi niitä typeriä kieltoja, kun koitan lähteä liikkeelle olettaen koiran lukinneen esteen. Toisin sanoen meidän treenilistan kärjessä on heti kontaktiesteiden jälkeen mun liikkeen rytmitys sekä se, että koiran tulee säilyttää lukitus vaikka mä tekisin mitä.

Ekalla radalla tehtiin kuitenkin ihan tuloskin ja päästiin palkintopallille 3. sijalle. :D jee! Toisella radalla päätin ottaa taas hylyn ja otettiin puomin alastulo uudelleen. Palkinnoille on toki kiva päästä, mut ei näin... mua ketuttaa ihan sikana toi mun epäjohdonmukaisuus kontaktien suhteen! Mä teen niin väärin noille koirille, kun en vaan osaa olla mustavalkoinen! Hitto!! :( Masikaan ei ole ansainnut tämmöstä kartturia, joka ei osaa pitää kiinni kriteereistä... huoh!

Jokru-kakarainenkin pääsi kisoihin mukaan ja oli ihan super! :) Nyt ei koirien haukkuminenkaan ollut enää niin paha juttu ja Jokru kykeni rentoutumaan jo aika hyvin. Jariakaan ei tarvinut enää pelätä! ;) Otettiin pienen pieni kontaktitreenikin jopa kentän laidalla. Jokru pääsi myös mukaan Masin lämppä- ja jäähylenkille, jotka meni oikein hienosti nekin. On se vaan aika kiva penneli! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti