Sivut

keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Valssitreeniä

Tiistain Masmusin treenissä ohjelmassa oli todellakin valssailu! :) Mutta, illan kohokohta taisi kyllä olla mun uusi "aluevaltaus"... Mä sain aksata semmosella ihan pro-tason maksikoiralla aussi Lakilla!!! :D Idea tossa oli se, että mä oikeesti huomaan olevani myöhässä. Mutta hahaa... alun lämmittelyjä lukuunottamatta mähän ohjasin ihan eri tsempillä. Mä tiesin koiran osaavan ja tekevän, kunhan oon ajoissa. Ja hemmetti!! Miksen mä ohjaa tollai omia koiriani?! Ja ohjasinkin ton jälkeen Masia huomattavasti jäntillisemmin, joskin myös luottaen hitusen liikaa.. joihin Masi sitten vastasi kääntyilemällä hypyiltä pois. Ehkä mua siis Jipsin kanssa hämää vaan toi Masin ohjaus ja siirrän ihan liikaa Masi-ohjausta Jipsille, kun pitäis tehdä toisinpäin, jotta Masmuskin oppii...

Mä oon oikeesti vieläkin ihan kananlihalla tosta aksailusta! ;) tää oli oikeestaan eka kerta, kun menin jollain muulla koiralla kun Jipsillä tai Masilla (jos ei puolen minuutin Norris-kokeilua lasketa). Ja wou, mikä fiilis maksikoirasta ja vielä oikeesti taitavasti koirasta! Vaikkakin siis.. Jipsihän on myös erittäin taitava, vaikka onkin nuori, se menis varmasti tismalleen samanlaisella ennakoivalla ohjauksella. ;) JOS mä vaan uskaltaisin ohjata rohkeesti..

Ensin tosiaan mentiin semmosta suurinpiirtein neliön mallissa olevia hyppyjä valssaten aina väleissä. Ihan lopuksi mä sain vielä kokeilla samaa Lakin kanssa takaaleikkauksin, ja huh! Siinä erityisesti huomasi minin ja maksin eron! Valssailut olikin vielä helpot tohon verrattuna.

Mutta ihan ehdottomasti päällimmäisenä mulla on mielessä ajatus siitä, miten mahtava juttu meille on ollu Takut-seuraan pääsy! :) Me ei oltais ikinä tässä tilanteessa kummankaan koiran kanssa ilman tota seuraa, aivan mahtavia koutseja ja ihan parhaita treenausolosuhteita! Me ollaan todella onnekkaita! Se, että saa treenata noin motivoituneessa ilmapiirissä, tekee ihan valtavan paljon... Erityiskiitos Hanna ja Jari, te ootte vaan parhaita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti