Sivut

maanantai 11. tammikuuta 2016

Jotain pientä

Viime kirjoituksen jälkeen tuli oikein kunnon pakkaset, josta syystä sekä treenit että pidemmät lenkkeilytkin on hieman jääneet. Kotona on touhuiltu jotain pientä, mutta pääasiassa namien etsintää yms. Viime tiistaina meillä oli Jokrun kanssa tokon kuuntelukurssin koirakkokerta ja meillä kuunteluoppilaillakin oli vuorossa "koe". Piti näyttää mahdollisimman monta syksyn aikana treenattua asiaa 5min sisällä ja suoritukset kuvattiin. Mä kävin tän hallilla kertaalleen kokeilemassa ja kuvaamassa etukäteen, joten oli hieman ns tuntumaan mitä tuohon 5min ehtii. Silti tuli hosuttua paljon ja jotkut suoritukset jäi tyhmästi hieman puolitiehen. Mutta tää videointi oli ehdottomasti hyvä juttu itselle, niin näki paremmin missä mennään... Ja oikein hyvällä mallillahan meillä noi tokon liikkeet sinänsä onkin... mitä nyt se perusasento kusee ja seuraaminen painaa liikaa jajaja.... ;)

Suurin ongelmahan meillä on ne muut koirat. Voi että mä joskus toivon, että joku päivä vaan vois huomata tuon ongelman hävinneen.... :( Tuli viikonloppuna aamulenkillä piiiikästä aikaa reagointia, kun oli hieman ruuhkaa muista lenkkeilijöistä ja jouduin hieman kyttäämään meidän perässä tulevaa koiraa. Samaan aikaan edestä sivutieltä tulikin toinen lenkkeilijä koiransa (samainen vieläpä joka viime kesänä hieman olisi halunnut tulla meitä moikkaamaan tossa kentällä kun oltiin treenaamassa), jota en huomannut yhtään.... Mutta tässä tuli nähtyä kyllä sekin, että eipä tuo ongelma näköjään vaan mun pään sisällä olekaan, kun kerran J reagoi vaikka mä en edes rekisteröiny koko koiraa. :( voi huoh! Tää mies on vielä sarjassamme niitä tampioita, joka jäi vain seisomaan paikoilleen ja antoi koiransa tuijottaa vaikka kuinka ja kauan.. ei kauheesti auta asiaan, kun itse ei pääse väistämään yhtään sivuun. Sentään ei lähtenyt kohti! Me tarvitaan vaan sitä hajurakoa! Vielä.... mut kyllähän me nyt joskus saadaan selätettyä täysin tää meidän ongelmakin. Pakko!

Lauantaina alkoi mun pitämä aksan pentukurssi Tamskilla. Olipa kivaa! Ja samaa kivaa tiedossa vielä seuraavat 9krt. :) Mä oon niin innoissaan suunnittelemassa noita treenejä, kun noiden penneleiden kanssa kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Opeteltavaa on paljon ja ne ennen kaikkea oppii niin nopeesti. Voin vaan toivoa, että kurssilaiset on ahkeria läksyjen tekijöitä, niin saadaan hommat etenemään. :)

Saman päivänä meillä alkoi (tai jatkui) Sarin tokokurssi SDPllä. Katsottiin sekä noudon tilannetta että yleisesti Jokrun motivaatiota tehdä mun kanssa hommia. Kapulan pitoon liittyen mun pitää olla tarkkana Jokrun kanssa, että homma pysyy kivana. Muuten ilme muuttuu huonoksi. Ehkä voitais pitää pieni tauko kaikenkaikkiaan noissa kapulajutuissa, ni poika saa aikaa miettiä taas rauhassa. Hienostihan koko kuvio on menny eteenpäin. Iltaruualla on tehty nyt viimeiset pari iltaa tunnarilla niin, että annan kapulan koirille vuorollaan suuhun ja saavat antaa käsikosketuksen siitä kapulan kanssa. Jokrullehan tää on ihan pala kakkua! Mutta niin  myös valkoisille... :) Jee! Aikamoista työvoittoa siis kaikenkaikkiaan.... Ton yleisen motivaation kannalta sitten.. mäkin kyllä huomasin siinä tehdessä ja touhutessa, että kyllä se Jokru mun kanssa ihan tekee. Ja tykkäähän se oikeesti tehä hommia mun kanssa! :) Mä oon ehkä hetkeksi unohtanut hieman katsella koiraa siltä kantilta, että millainen se on luonnostaan. Eihän Jokru tyypiltään ole sellainen bc, jonka henki ja elämä olisi kuitenkaan ns palvoa maata mun jalkojen alla. Kuitenkin se on mun kanssa läsnä ja kun mä kehotan, et tehdään niin kyllähän se tekee... ja yhdessä mun kanssa.  :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti